Őrlemények

Mire jók az őrlemények általában?

Kenyerek és péksütemények sütése közben egyaránt felhasználhatók, de készíthetünk belőle pogácsát, pestot, lepényt is. Joghurtokba , kefirbe, reggelizőpehelybe szórva vagy salátánkat fűszerezhetjük vele. Jótékony hatású, alacsony kalóriaértékű, és alacsony zsír- és szénhidráttartalmú, magas beltartalmi értékű és sokféleképpen felhasználható termékünk.

 

LENMAGŐRLEMÉNY

E termék elsősorban a paleolit táplálkozás megkönnyítésére jött létre, de más allergéneket kerülő és alacsony szénhidráttartalmú diétába is remekül beilleszthető.
A lenmag hideg sajtolás után visszamaradt pelletét megdaráljuk, így más lisztekhez hasonlóan felhasználható. Mivel az alacsony füstölgési ponttal (105 °C) rendelkező lenmagolaj nagy része már nincs jelen az így készült darában, ezért sütésre is biztonsággal használható a normális lenmag őrleménnyel szemben és beltartalmi értéke is közel a duplája!

Átlagos tápérték (100g termékben):

  • Fehérje: 34,7g
  • Szénhidrát: 9g
  • Rost: 35g
  • Zsír: 8,3g, ebből telített: , omega-3: 4g, omega-6: 2g
  • Nátrium: 50mg
  • Energia: 249 kcal/ 1020kJ

 

KENDERMAGŐRLEMÉNY

E termék elsősorban a paleolit táplálkozás megkönnyítésére jött létre, de más allergéneket kerülő és alacsony szénhidráttartalmú diétába is remekül beilleszthető.
A natúr kendermag hideg sajtolás után visszamaradt pelletét megdaráljuk , így más lisztekhez hasonlóan felhasználható.
» omega-6-ban és zsírban szegény
» magas a vitamin-, ásványianyag-, fehérje- és rosttartalma

Átlagos tápérték (100g termékben):

  • Fehérje: 32g
  • Szénhidrát: 6g
  • Rost: 26g
  • Zsír: 11,3g, ebből telített: 1g, omega-3: 2,1g, omega-6: 6g
  • Nátrium: 15mg
  • Energia: 302kcal/1238kJ

 

TÖKMAGŐRLEMÉNY

E termék elsősorban a paleolit táplálkozás megkönnyítésére jött létre, de más allergéneket kerülő és alacsony szénhidráttartalmú diétába is remekül beilleszthető.
A héjmentes tökmag  sajtolás után  visszamaradt pogácsáját megdaráljuk , így más lisztekhez hasonlóan felhasználható.

A normál tökmagőrleménytől a következőkben tér el:

» omega-6-ban és zsírban szegény
» közel duplája a vitamin-, ásványi anyag-, fehérje- és rosttartalma

Átlagos tápérték (100g termékben):

  •     Fehérje:  54g
  •     Szénhidrát: 15g
  •     Rost: 6g
  •     Zsír: 12g, ebből telített: 2,4g, omega-6: 5,5g
  •     Nátrium: 30mg
  •     Energia: 384kcal/1574kJ

 

SZŐLŐMAGŐRLEMÉNY

Az igen alacsony cukor és keményítőtartalommal (max. 3 m/m %) rendelkező, vörös szőlőmagból készült őrlemény kitűnő étrend kiegészítő. Közismert tény, hogy jelentős mennyiségben tartalmaz különböző antioxidánsokat és hasznos enzimeket.szőlő3 balogholaj
A szőlőmagőrlemény alacsony Omega 6 és magas rosttartalma lehetővé teszi a rostháztartás javítását, valamint a szabadgyökök megkötésére szolgáló antioxidánsok bevitelét.
Fogyasztása: Joghurtokba , kefirbe, reggelizőpehelybe szórva ,gyümölcslével vagy natúr lekvárral elkeverve, illetve alacsony rosttartalmú húsételek köretéhez keverve fogyasztható.

Javasolt napi bevitel: 20-50 g

Átlagos tápérték(100g termékben):

  • Fehérje: 11-13g
  • Zsír: 4-5g
  • omega-6: max. 3,5g
  • omega-3: 0,15g
  • Rost: 32-35g
  • Cukor és keményítő: max. 3g

MÁKŐRLEMÉNY

E termék elsősorban a paleolit táplálkozás megkönnyítésére jött létre, de más allergéneket kerülő és alacsony szénhidráttartalmú diétába is remekül beilleszthető.

A kiváló minőségű, homoktól és szennyeződésektől mentes mákszemek hideg sajtolása után visszamaradt pelletét  megőröljük, az így kapott őrlemény más lisztekhez hasonlóan felhasználható.

Az átlagos darált máktól a következőkben tér el:

» omega-6 és zsírtartalma csupán a töredéke
» közel duplája a vitamin-, ásványianyag-, fehérje- és rosttartalma

Átlagos tápérték (100g termékben):

  • Fehérje: 31g
  • Szénhidrát: 16g
  • Rost: 10g
  • Zsír: 12 g, ebből telített: 1,3g, omega-6: 8.5g
  • Nátrium: 45mg
  • Energia: 313kcal/1282kJ

 

DIÓŐRLEMÉNY

A dióbélből hagyományos sajtolással készült olaj pogácsájának őrölt formája a dióőrlemény. Kiváló alapanyag, süteményekben és kenyerekben, visszahozza a teljes kiőrlésű hagyományos kenyér ízvilágát. Szintén lehet palacsinta tésztához, joghurtokba, müzlikhez fogyasztani.

 

MÁRIATÖVIS MAG ŐRLEMÉNY

E termék elsősorban tea készítéséhez ajánlott.

tea – forrázat készítése

A máriatövisből készült tea önmagában túl „zsíros” ízű, ezért ajánlatos édesköménymaggal keverni: 1-2 evőkanál máriatövis őrleményt és ½ evőkanál összetört édesköménytermést  ½ liter forró vízzel forrázzuk le, 10 percig lefedve hagyjuk állni, majd szűrjük le. Napi adagja: 3×1 csészényi, étkezés után

Májregeneráló hatást ne várjunk a teától, az epetermelést azonban serkenti és javítja az emésztést.

 

MANDULA ŐRLEMÉNY

Linzerhez hasonló sütemények készítéséhez javasoljuk. Ez a liszt olyan mandula őrlemény, mely alkalmas a tészta anyagának és a krém ízesítésére is. Paleolit alapanyagként önmagában is használható.

A mandula nagy mennyiségben tartalmaz B1-vitamint, folsavat, riboflavint (B2-vitamin), B6- és E-vitamint, P-vitamint, káliumot, kalciumot, magnéziumot és foszfort. Vasat, mangánt, cinket és rezet is tartalmaz. A barna héj antioxidáns-tartalma védi meg a magbél olaját a légköri oxigéntől és megavasodástól. Tanulmányok szerint rendszeres fogyasztása csökkenti a szív- és érrendszeri halálozást. A mandula E-vitamin tartalma miatt kiváló méregtelenítő, ellenálló-képességünket erősíti, a magnézium tartalom miatt szintén erősíti a csontozatot, serkenti a fehérjeképzést és fenntartja a szervezet kalcium-kálium egyensúlyát. Remek rézforrás, ami által elősegíti az oxigén szállítását, jó hatású a véredényekre és az idegrendszerre. Cinktartalmánál fogva serkenti a sebgyógyulást. Vastartalma miatt javasolható lábadozás vagy vérképzési gondok esetére is. Kiváló fehérjepótló, és javítja az emlékezőképességet.

Magas a fehérje és az élelmi rost mennyisége. Ez a kombináció segít a tápanyag-bevitel ésszerű szinten tartásában, a mandula növeli a teltségérzetet és egészségünket is védi. Mérsékli a vércukor-szint hirtelen emelkedését. A mandula magja kedvező hatású lehet egyes rákbetegségek megelőzésében is.
A pirítás kiemeli az ízeit. 75°C fokra előmelegített sütőben 15-20 perc alatt kellően megpirul. Ekcémás csecsemőknek tehéntej helyett mandulatejet javasolnak. Rendszeres fogyasztásával csökkenthető a szívinfarktus kockázata. A polifenolok néhány tagja is megtalálható benne, melyekről szintén kimutatták, hogy igen erős antioxidáns és mutációellenes aktivitással rendelkeznek. A mandula mértékletes fogyasztásával sokat tehetünk csontjaink és fogaink egészsége érdekében.
Kálium és kalciumtartalma is kiemelkedő, hatékony görcsoldó. A mandulában lévő fehérje összetétele szempontjából az anyatejéhez hasonló: tápláló, könnyen lebontható, így a bélműködésre is jótékony hatással bír.